Dag 7: Italië

11 september 2016 - Colico, Italië

Er was eens een koningin Ziggy..die samen met haar baasjes op vakantie was. Wat een reis! Gezwommen in de Wahlensee en vandaag richting het Como meer waar ze opnieuw lekker mocht afkoelen in het water..maar eerst de auto in naar een bergpass vol bochten. Het kon geen mooiere weg ernaartoe zijn..want ze reden door een Lord of the Rings achtig landschap..wat een droom. Eenmaal aangekomen bovenaan de top mochten ze de Italiaanse grens over en wisten ze niet wat hun overkwam! Deze pass naar beneden leek wel een attractie! Het baasje heeft daar de mooiste weg gereden van zijn leven! En koningin Ziggy maar hangen in de bochten, maar erg vond ze het niet, want ze wist dat de baasjes hierna snel stopte voor een broodje. En eenmaal gestopt..oh ohhh regen..de eerste druppels van de vakantie..maar eenmaal weer onderweg werd het snel droog en maar warmer en warmer..26, 27, 28.5 graden..snel richting het Como meer dan maar! Ze reden door schattige middeleeuwse dorpjes en eenmaal aangekomen bij het Como meer heeft Koningin Ziggy daar lekker haar pootjes en buik in het meer laten afkoelen en gingen de baasjes (omdat het moest) een lekker Italiaans ijsje halen! Het baasje zat nog niet of koningin Ziggy zat al met haar snoet in het ijsje :)Het was een behoorlijke zit maar het was het waard! Nu op het gemak terug en opnieuw genoten ze volop van de passen en uitzichten! Koningin Ziggy had inmiddels een manier gevonden om overdwars lekker te slapen zonder last te hebben van de bochten..en koningin Ziggy droomde nog lang en gelukkig :)

Lieve mensen het was weer een topdag..ik kon niet anders als er een sprookje over schrijven :) We reden de Splugenpass richting Colico. (SS36)

1. Kaoutar:
    11 september 2016
    Die koningin heeft het goed met haar fantastische baasjes!
  2. Opa en Oma:
    11 september 2016
    Nou nou dat ziet er goed uit daar, zou er best bij willen zijn. Geniet er van.
    Liefs opa en oma.
  3. Paps en mams:
    Rianne&Mathijs, hallo,
    Kan het misschien iets minder lyrisch? Gelukkig geen foto deze keer. We krijgen zo langzamerhand het idee dat we hier thuis iets zitten te missen, terwijl het toch prima zomerweer is met vanaf morgen een klein hittegolfje (3 dagen 30 grdn).
    Veel plezier en op naar de volgende topdag. Doe maar een fototje van Como zelf, daar zijn we ooit nog eens geweest.
    Groetjes paps en mams