Dag 4: Elm/ Klausenpass

7 september 2016 - Elm, Zwitserland

Vandaag was een hele bijzondere dag! Weer op het gemakje opgestaan, ontbeten en de kaart erbij gepakt. Vandaag rijden we de Klausenpass hadden we bedacht..met in het begin van de pass nog een doodlopend weggetje naar het plaatsje Elm. Eenmaal daar aangekomen in een prachtige omgeving besloten om één van de drie wandelroutes te doen..een heel mooi oud dorpje omgeven door weilanden met hier en daar alleen het geluid van de koeienbellen en de rivier..De route begon rustig langs de rivier tussen de koeien en hier en daar een brug..langzaamaan steeds steiler en steiler tot we elkaar aankeken terug of nog door..? Tuurlijk gaan we door! Dit is veel te mooi!Maar poeh wat een klim! Bovenaan aangekomen natuurlijk een adembenemend uitzicht en trots op onszelf :) Aangekomen bij de auto weer terug richting de Klausenpass en lekker weer in een TE mooie omgeving geluncht..en toen..beginnen aan een bergpass waar we totaal niet verwacht hadden dit te zien..omhoog..omhoog..bocht..bocht..nog verder omhoog..fietsers?? Die zijn gek!! Een bergpass tot 1948m..Uitzicht na uitzicht, werkelijkwaar ontroerend mooi! Op foto's totaal niet vast te leggen wat we daar hebben gezien! Kliffen, watervallen..ongelofelijk! Hier praten we nog lang over na. En pap je mag trots op me zijn..vrouw, blond en kaartlezen en toch in één keer goed terug gereden :)
Nu lekker nagenieten!

Liefs van ons

1. Paps en mams:
    7 september 2016
    Petje (tegen de zon hier) af dan maar, zowel voor de klim als voor het navigeren. Al is dat laatste met maar één weg natuurlijk niet zó moeilijk.
    Wordt een mooie vakantie zo voor jullie! Groetjes paps en mams.
  2. Opa en Oma:
    8 september 2016
    Fijn dat jullie zo genieten, weten hoe mooi het daar is. Liefs Opa en Oma.
  3. Paps en Mams.:
    8 september 2016
    Ben wel aangemeld, maar krijg geen berichtje dat er weer een nieuw stukje staat.
    Je vader wel en dat is niet eerlijk.
    Groetjes mams
  4. Kaoutar:
    8 september 2016
    Ben trots op je blondtje!