Dag 14&15: Interlaken/ Susten

19 september 2016 - Susten, Zwitserland

Gisteren onze vertrekdag vanuit Interlaken. Wat was dit een mooie plek zo tussen de bergen! Toch nog een stukje Alpenkase gekocht want na al die borden was ik toch wel erg nieuwsgierig! Nu op naar onze laatste camping in Susten. De rit viel mee en al snel kwamen we in een hele andere omgeving..alle ruige natuur weg en alleen maar wijngaarden, appel/ citroenplantages en industrie, industrie en nog meer industrie...hmm..niet echt waar we op gehoopt hadden maar we zien wel! Eenmaal aangekomen op de camping geholpen door een niet al te sociale vrouw, maar haar man was gelukkig een stuk vriendelijker. Een nette camping en een mooi plekje om de vakantie af te sluiten..te beginnen met een heerlijk avondmaal van pommes en bratwurst...alleen de bratwurst was al voor 4 personen geloof ik dus dat was smullen!! Hierna lekker rustig aan.

Vandaag besloten om maar eens een kijkje te gaan nemen bij het Genève meer aan de Franse kant..maar wat een weer..het bleef maar regenen wat dus de hele route langs het meer niet echt interessant maakte..weinig zicht en opnieuw compleet volgebouwt. Helaas..Route via een pass terug en dat zag er een stuk beter uit! Broodje gegeten aan een prachtig stuk rivier en door richting de camping.. zo vonden ze ons bij de Italiaanse en de Zwitserse grens er heel betrouwbaar uitzien..nou de Fransen dachten daar anders over :) paspoorten graag..die van de hond ook? Nee Ziggy zag er wél betrouwbaar uit..achterklep open..alles bekijken en we mochten door. Toch nog wat spektakel vandaag :) Na deze dag besloten om morgen richting huis te rijden. Het is mooi geweest, prachtig zelfs maar nog even lekker van ons thuis genieten is ook fijn. Gezien wat we wilde zien en wat was je mooi Zwitserland.. We kunnen niet anders zeggen dat ons reishart weer vol zit na Ijsland, de weekendjes weg en Zwitserland. De sprookjesachtige passen, de koeienbellen, de ruige natuur, de vriendelijkheid, de zon etc etc. We hebben gelachen en zijn ontroerd geweest van alles wat we zagen en nu is het tijd om nog 2 weekjes te genieten van ons te platte mooie landje.
Zwitserland bedankt! En jullie bedankt voor het lezen en de leuke reacties!

1. Kaoutar:
    19 september 2016
    Fijn liefjes! Heerlijk om te lezen jammer van de chagrijn, maar dat heeft de pret niet mogen drukken! Een veilige reis terug en hopelijk zien we jullie snel om jullie verhalen in het live te horen! Jou van jullie
  2. Emmy en Gerrit Jan:
    Hoi Rianne en Mathijs,
    bedankt voor de leuke reis verslagen en mooie foto's.
    Veilige terugreis en tot ziens! Tante Emmy en G.J.
  3. Emmy en Gerrit Jan:
    Hoi Rianne en Mathijs,
    bedankt voor de leuke reis verslagen en mooie foto's.
    Veilige terug reis en tot ziens,
    Tante Emmy & G.J.
  4. Opa en Oma:
    19 september 2016
    Fijn dat jullie zo hebben genoten ondanks soms de regen. We wensen jullie een veilige terugreis en welkom weer in het eigen landje. Liefs opa en oma.